Producenci prześcigają się w wymyślaniu kolejnych innowacji, które mają sprawić, że to właśnie do nich trafi większy procent klientów. Polski rynek myjni samochodowych w pewnej mierze jest bardzo podobny do Niemiec, choć u naszych zachodnich sąsiadów od wielu lat pierwszeństwo mają portalowe myjnie automatyczne. Ten typ myjni jest u nas niestety bezpodstawnie źle oceniany, przez co mają się one nieco gorzej. Przez te złe opinie myjnie bezdotykowe w tak szybki sposób zajęły dobre miejsce na naszym rynku.
Moim zdaniem rynek myjni samochodowych nadal będzie się rozwijał, przy czym naturalnie każdy rodzaj proponowanych urządzeń będzie cieszył się większą lub mniejszą popularnością. Sądzę że na pewno portalowe myjnie automatyczne w niedługim czasie przeżyją swoją drugą młodość, a ich powrót na nasz Polski rynek będzie zauważalny. Dotyczyć to będzie to nie tylko na stacji benzynowych, lecz także prywatnych odbiorców, w czym coraz częściej pomaga firma Rejko. Natomiast rynek myjni bezdotykowych na jakiś czas ustabilizuje się, gdyż już zbliżamy się do momentu, kiedy zagęszczenie tego typu obiektów (szczególnie w dużych miastach) osiąga maksymalne możliwe wartości. Na takich rynkach przetrwają tylko najsilniejsi.