Proste formy promocyjne są najbardziej skuteczne

Udostępnij artykuł

Najpopularniejsze są proste formy promocji, takie jak np. dwa produkty w cenie jednego, a także degustacje, rozdawanie darowych próbek czy próbki dostarczane do innego zakupu. Te formy promocji są najpopularniejsze od lat. – W dojrzałej fazie w jakiej już od jakiegoś czasu znajduje się polski rynek, nie następują radykalne zmiany w znajomości form promocji – ocenia Marzena Białasek, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

Jak wynika z raportu BTL Monitor, coraz chętniej konsumenci korzystają także z promocji w formie rabatów lub zniżek, które działają po wydaniu określonej kwoty pieniędzy. Nieco mniej popularna jest za to klasyczna forma promocji polegająca na okresowej obniżce ceny produktu. – Może to odzwierciedlać coraz bardziej sceptyczne podejście konsumentów do promocji cenowych – uważa Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia. Także coraz więcej jest osób, których zdaniem produkty o obniżonej cenie są niższej jakości.

Tegoroczne badania, inaczej niż w zeszłym roku pokazują, że spadło zainteresowanie promocjami nastawionymi na zakup łączony. W opinii instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia może być to związane z tym, że rynek usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych bardzo często z tej formy promocji korzysta. W rezultaci konsumenci nie uważają tego rodzaju promocji jako wyjątkowej okazji.

Badanie BTL Monitor 2010 zostało przeprowadzone na reprezentatywnej, miejskiej próbie ludności Polski w wieku 15 – 49 lat (N=800) w terminie od 26 lipca do 11 sierpnia 2010.