Ministerstwo Finansów wydłużyło termin przyjmowania zgłoszeń do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) do czasu usunięcia trudności. Pomimo zakłóceń związanych z dłuższym czasem akceptacji zgłoszeń i czasowym brakiem dostępu do strony www rejestru, można przesyłać zgłoszenia do CRBR.
MF poinformowało, że występują zakłócenia w funkcjonowaniu systemu teleinformatycznego obsługującego Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych. Część użytkowników ma trudności z wypełnieniem formularza. Pomimo utrudnień, jest możliwość rejestrowania się w CRBR. W dniu 13 lipca br. wpłynęło ok. 20 tys. zgłoszeń.
W związku z tym oraz z planowanymi pracami serwisowymi dotyczącymi profilu zaufanego (więcej na stronie pz.gov.pl), do biegu terminów o których mowa w art. 60 ust. 1 ustawy, nie wlicza się czasu wystąpienia utrudnień. O ich usunięciu i nowym terminie, do którego należy się rejestrować w CRBR, ministerstwo poinformujemy z wyprzedzeniem osobnym komunikatem.
Kto zgłasza i aktualizuje dane w CRBR
- spółki jawne,
- spółki komandytowe,
- spółki komandytowo-akcyjne,
- spółki z ograniczoną odpowiedzialnością;
- spółki proste spółek akcyjnych (od 1 marca 2021 r.)
- spółki akcyjne, z wyjątkiem spółek publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 623).
Jak zgłosić dane do CRBR
Zgłoszenie danych do CRBR jest bezpłatne i odbywa się wyłącznie elektronicznie na stronie rejestru CRBR.
Informacje o CRBR
Informacje nt. CRBR znajdują się na:
STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– CZERWIEC 2020 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.