Przybywa więcej stacji franczyzowych niż własnych

Udostępnij artykuł

– Wszystkie koncerny posiadające oferty franczyzowe rozbudowują także sieci własnych stacji paliw. Jednakże z uwagi na wysokie koszty i długotrwałość procesu inwestycyjnego budowy stacji oraz trudności w pozyskiwaniu atrakcyjnych lokalizacji siłą rzeczy liczba nowootwieranych stacji własnych koncernów jest istotnie niższa w porównaniu z liczbą nowych stacji włączanych do sieci franczyzowych rozwijanych przez koncerny – ocenia Andrzej Krawczyk.

– Koncerny paliwowe, które posiadają ofertę franczyzową, kierują ją zarówno do właścicieli działających już stacji, jak i do inwestorów gotowych dopiero wejść w ten biznes – dodaje Andrzej Krawczyk.

– Skokowe zwiększenie liczby stacji własnych byłoby możliwe jedynie w przypadku przejęcia przez któryś z koncernów sieci stacji własnych należącej do innego gracza rynkowego. Na to jednak obecnie się nie zanosi – podsumowuje ekspert z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych.

Akademia Rozwoju Systemów Sieciowych, która opracowała raport zajmuje się badaniem takich obszarów jak franczyza – franchising oraz budowa i zarządzanie systemami sieciowymi. Firma dostarcza klientom rozwiązania w zakresie tworzenia i funkcjonowania systemów sieciowych – własnych, franczyzowych, agencyjnych, licencyjnych i dystrybucyjnych. Akademia specjalizuje się także w tematyce badań marketingowych, w szczególności w zakresie badań tajemniczy klient.