W zestawieniu dla województwa pomorskiego Lotos Kolej zajęła 5., a Lotos Asfalt 8. miejsce, w kategorii największych firm, których przychody przekraczają 250 mln zł. Z kolei Lotos Parafiny, sklasyfikowana w rankingu dla woj. podkarpackiego (kat. firm średnich o przychodach 50-250 mln zł), zajęła 23. miejsce.
Pamiętajmy, że pochodząca z Jasła spółka to jeden z największych producentów i dystrybutorów rafinowanych oraz odwanianych parafin i wosków parafinowych w Europie. Z kolei Lotos Asfalt jest krajowym liderem rynku asfaltów. – Duża dynamika wzrostu to przede wszystkim efekt zaangażowania Lurgi przy wielkim i co tu kryć, prestiżowym projekcie w ramach Programu 10+ realizowanego przez Grupę Lotos S.A. – mówi Andreas Golombek, prezes Lurgi SA, która okazała się najlepsza wśród małopolskich Diamentów, w kategorii największych przedsiębiorstw (przychody powyżej 250 mln zł).
– To już trzeci z rzędu Diament Forbesa w naszej kolekcji – podkreśla Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej – Cieszymy się z tego wyróżnienia, przyznanego przez tak opiniotwórcze pismo i przygotowanego przez renomowaną agencję.
Pierwotnie Lotos Kolej prognozowała wielkość przewozów w 2010 r. na poziomie 7 mln ton. W drugiej połowie roku plany zweryfikowano na 8 mln ton. – Dziś podsumowując miniony rok mogę powiedzieć, że przewieźliśmy niecałe 8,4 miliona ton produktów, co daje nam około 7-procentowy udział w rynku – komentuje prezesa Gruca. – To efekt oddawania do użytku kolejnych instalacji Programu 10+ i rosnącej w związku z tym masy produktów gdańskiej rafinerii. Lotos Kolej nie zwalnia tempa także w tym roku. Spółka planuje przewieźć w 2011 r. 9,5 mln ton towarów. Pomogą w tym nowe lokomotywy TRAXX DE, których pierwsza partia dotrze do Gdańska już w maju. W sumie Lotos Kolej pozyska w tym roku od Bombardiera 10 lokomotyw tego typu.
Grupa Lotos jest grupą kapitałową, w skład której oprócz Grupy Lotos S.A. (spółka matka), Lotos Czechowic, Lotos Jasła i Lotos Petrobaltic (prowadzi wydobycie ropy naftowej i gazu na Morzu Bałtyckim) wchodzi kilkanaście spółek córek spod znaku Lotos. Zatrudnienie w grupie kapitałowej na koniec września 2010 r. wyniosło 4994 osoby. Po trzech kwartałach 2010 r. przychody ze sprzedaży Lotosu wzrosły do poziomu 14 mld zł, co oznacza wzrost o ok. 35 proc. rok do roku. W ww. czasie zysk operacyjny koncernu wyniósł blisko 540 mln zł i był większy o 52 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubr. W samym III kwartale 2010 r. zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 1.051 mln zł i był wyższy o ponad 81 proc. w stosunku do III kwartału 2009 r