Sprzedaż sieci Leśne Runo już wkrótce

Udostępnij artykuł

– Powodem podjęcia decyzji o sprzedaży sieci restauracji Leśne Runo jest dążenie Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki S.A. do skoncentrowania się na swojej głównej działalności biznesowej: szkoleniach oraz usługach konsultingowych – tłumaczy Andrzej Saja, prezes PART S.A.

Przetarg, w formie pisemnej, dotyczy sprzedaży 3 100 000 akcji o nominalnej wartości 1 zł każda, stanowiących 100 proc. kapitału zakładowego TPPK. S.A. Regulamin przetargu wyklucza możliwość sprzedaży częściowej pakietu akcji. Cena minimalna zakupu wynosi 2 511 000 zł, co daje wartość 0,81 zł za jedną akcję.

Warto zaznaczyć, że lokale "Leśne Runo" to w zasadzie jedyna sieć przydrożnych restauracji z polską kuchnią, które można spotkać na terenie całego kraju, nie licząc oczywiście sieci fast food. Wyniki finansowe spółki wskazują, że kryzys ostatnich lat nie wpłynął negatywnie na jej kondycję ekonomiczną. W przeciwieństwie do wielu firm branży gastronomicznej, TPPK SA od 2005 roku realizuje zyski ze swojej działalności.

Wszystkie restauracje zlokalizowane są w bezpośrednim sąsiedztwie stacji paliw największych koncernów w kraju, tj PKN Orlen, BP, Statoil oraz Shell. Cztery spośród lokali działających pod szyldem Leśne Runo to restauracje franczyzowe.