Największy udział w rynku słodyczy mają segmenty ciastek (25,9 proc. ilościowo), batonów i wafli (25 proc. ilościowo) oraz czekolad (18,3 proc.). Największą dynamikę wykazuje segment pralin i czekoladek (udział ilościowy 13,3 proc., dynamika 5 proc.).
Na stacjach paliw na pewno nie może zabraknąć słodyczy impulsowych, czyli głównie batonów i wafli impulsowych. Dużą popularnością cieszą się też bombonierki i cukierki, także te w czekoladzie.
Roczny obrót produktami FMCG w 6 tys. sklepów na stacjach paliw wynosi 2,5 mld zł i przyrasta rocznie o 5 proc. Głównymi spółkami, które zajmują się dystrybucją produktów szybko rotujących są: Eurocash, Lekkerland oraz Tradis należący do Holdingu Emperia.
W koszyku FMCG znajdują się takie produkty jak papierosy, alkohol, napoje, karty do telefonów czy słodycze i przekąski. Najwięcej sprzedaje się papierosów i alkoholu. Stacje paliw stają się istotnym i przy tym bardzo ważnym kanałem dystrybucji produktów FMCG.
Spółka Tradis z Grupy Handlowej Emperia to dostawca słodyczy, napojów i piwa do ponad 1400 stacji benzynowych PKN Orlen. Firma rozpoczęła z koncernem współpracę w czerwcu 2010 r. Szacowana roczna sprzedaż produktów FMCG na stacje Tradisu wynosi ponad 220 mln złotych.
Z kolei firma Lekkerland Polska działająca w Grupie Lekkerland dostarcza towar do około 3 000 stacji paliw w Polsce. W roku 2009 wysokość sprzedaży do tego kanału wynosiła 635 mln zł. Od 2006 do 2009 roku Lekkerland, dystrybutor m.in. produktów FMCG podwoił wartość sprzedawanych towarów na stacjach paliw. Lekkerland jest jednym z największych na polskim rynku dystrybutorów convenience.