Statoil: Udana akcja “Ciśnienie pod kontrolą”

Udostępnij artykuł

Ogólnopolską akcję "Ciśnienie pod kontrolą" zorganizowano już po raz szósty. Z badań, które przeprowadzono podczas tego wydarzenia wynika, że 69,32 proc. sprawdzonych samochodów miało nieprawidłowe ciśnienie. Jednocześnie organizatorzy akcji podkreślają, że świadomość kierowców dotycząca roli prawidłowego ciśnienia rośnie.

– Od 2005 roku, kiedy rozpoczęliśmy akcję, świadomość problemu wśród Polaków wzrosła o ok. 17 proc. 6 lat temu 87 proc. pojazdów miało nieprawidłowe ciśnienie, dzisiaj – niecałe 70 proc. Możemy to uznać za sukces naszej akcji – uważa Iwona Jabłonowska z Michelin Polska.

W tym roku najbardziej świadomi okazali się kierowcy z województwa świętokrzyskiego, gdzie prawidłowe ciśnienie w oponach miało 48,73 proc. badanych. Najgorzej wypadli mieszkańcy lubuskiego – tylko 22,82 proc. kierowców przyjechało na stacje na prawidłowo napompowanych kołach. Dobrą wiadomością jest stan opon w pojazdach. Średnia głębokość bieżnika to 5,03 mm.

– Tegoroczne wyniki badań pokazują, że coraz więcej kierowców zaczyna dostrzegać jak ważne dla bezpieczeństwa jest prawidłowe ciśnienie w oponach. Mamy nadzieję, że dzięki naszej wspólnej kampanii sprawdzenie ciśnienia w oponach stanie się regularnym i częstym nawykiem kierowców – podsumowuje Krystyna Antoniewicz-Sas, rzecznik prasowy Statoil Poland.

Statoil Poland, który był współorganizatorem akcji "Ciśnienie pod kontrolą" jest spółką norweskiego koncernu Statoil. Koncern jest obecny w Polsce od 1992 roku. Sieć Statoil liczy obecnie 298 stacji w tym: 48 stacji typu 1-2-3 (segment ekonomiczny) i 64 franczyzowe. Firma zajmuje się również dostawami oleju napędowego, benzyny, lekkiego oleju opałowego oraz gazu płynnego do odbiorców przemysłowych i prywatnych. W swojej ofercie posiada także szeroką gamę środków smarnych, olejów przemysłowych i silnikowych najwyższej jakości.