– To bardzo atrakcyjny i wysokomarżowy produkt, a zapotrzebowanie na niego będzie się systematycznie zwiększać – podkreśla Dominik Tomczyk, prezes zarządu spółki. – Co prawda jego udział w gotowym produkcie wynosi tylko, od 1-3 proc., ale bez tego dodatku żaden wyrób gumowy nie spełniałby oczekiwanych we współczesnym przemyśle parametrów jakościowych – podkreśla Tomczyk.
Rynek odbiorców dzielimy na dwie grupy. Do pierwszej należą zagraniczne koncerny produkujące opony w Polsce, które korzystają ze swoich dostawców oraz pozostałych odbiorców. Woskop trafił do sprzedaży w listopadzie 2009 roku. Do końca roku spółka sprzedała blisko 30 ton tego wyrobu. Produkt znajduje zastosowanie przy wytwarzaniu węży, chodników, taśm, wykładzin i przemysłowych taśm technologicznych.
Wprowadzenie do sprzedaży poprzedzone zostało gruntownymi badaniami specjalistów z Laboratorium Badawczego "LABGUM" Instytutu Inżynierii Materiałów Polimerowych i Barwników (Oddział Zamiejscowy Elastomerów i Technologii Gumy w Piastowie). Opinia laboratorium, wystawiona na podstawie badań mieszanek kauczukowych zabezpieczonych Woskopem, potwierdziła korzystny wpływ produktu na właściwości przerobowe mieszanek kauczukowych i właściwości fizyczne wulkanizatów oraz potwierdza skuteczne działanie ochronne przed starzeniem ozonowym.
– To doskonały produkt, którego jakość potwierdza systematycznie rosnąca liczba jego odbiorców. Patrząc na dotychczas zrealizowaną sprzedaż i bieżące kontrakty, szacujemy, że do klientów trafi do końca roku 100 ton produktu. To oznacza, ponad 300 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z 2009 rokiem – wyjaśnia Jacek Budzowski, dyrektor handlowy spółki.