Świąteczne promocje FMCG na stacjach

Udostępnij artykuł

Na okres świąteczny Nestle Polska S.A. wprowadza ofertę, która wspomaga niektóre ze stale obecnych produktów w swojej ofercie. Z segmentu pralin wprowadzane są limitowane edycje AFTER EIGHT oraz figurka – informuje Wojciech Michalik, Junior Product Manager.

– Wedel przygotował, jak co roku limitowaną serię produktów na okres świąteczny, a klienci zaopatrują się nie tylko w słodkie produkty na własny użytek, ale również, w większym stopniu niż w ciągu roku, na prezenty dla bliskich – informuje Anna Telakowiec, Dyrektor Marketingu Marki Wedel.

– Największy udział w rynku słodyczy mają segmenty ciastek (25,9 proc. ilościowo), batonów i wafli (25 proc. ilościowo) oraz czekolad (18,3 proc.). Największą dynamikę wykazuje segment pralin i czekoladek (udział ilościowy 13,3 proc., dynamika 5 proc.). Na stacjach paliw na pewno nie może zabraknąć słodyczy impulsowych, czyli głównie batonów i wafli impulsowych. Dużą popularnością cieszą się też bombonierki i cukierki, także te w czekoladzie – mówi Katarzyna Kierach z firmy Wawel.

Wielkość rynku słodyczy szacuje się na dzień dzisiejszy na prawie 250 tys. ton, co wartościowo stanowi ok. 6,4 mld zł. Udział stacji paliw wynosi około 4 proc., różniąc się w zależności od segmentu. Daje to pokaźną kwotę prawie 250 mln zł. Na stacjach sieciowych w miesiącach od stycznia do kwietnia 2010 roku słodycze osiągnęły wynik 10, zaś w roku 2009 – 8 proc.