– To przełomowy krok w popularyzacji gazu, jako paliwa do samochodów ciężarowych, ponieważ skroplony metan w połączeniu z olejem napędowym zapewnia nawet czterokrotnie większy zasięg pojazdu, w porównaniu do samochodów ciężarowych z konwencjonalnymi silnikami gazowymi – informuje biuro prasowe Volvo Trucks.
Obecnie trwają testy eksploatacyjne trzech samochodów ciężarowych Volvo FM wyposażonych w silniki 13-litrowe. Są to sprawdzone jednostki napędowe Volvo, spełniające normę emisji spalin Euro 5, przystosowane do spalania gazu.
– Wybraliśmy rozwiązanie, w którym łączymy wysoką sprawność, typową dla silnika wysokoprężnego, z zaletami gazu, opracowując samochód ciężarowych znacznie bardziej energooszczędny, niż konwencjonalne pojazdy z silnikami gazowymi – wyjaśnia Mats Franzén, menedżer ds. strategii i planowania silników w Volvo Trucks.
– Ogromną zaletą samochodu napędzanego silnikiem pracującym na mieszance metanu i oleju napędowego jest również możliwość spalania wyłącznie oleju napędowego, co ma znaczenie w kontekście jeszcze nie w pełni rozwiniętej infrastruktury tankowania skroplonego metanu – podkreśla Franzén.
– Zainteresowanie Volvo skroplonym gazem otwiera przed nami całkowicie nowy rynek. W związku z popularyzacją gazu, jako paliwa również do samochodów ciężarowych, oczekujemy, że rynek ten będzie szybko się rozwijał. Wspierając ten trend, pokazujemy, że równolegle będzie rozwijana odpowiednia infrastruktura – ocenia Bo Ramberg, dyrektor generalny FordonsGas Sverige AB.