Tradis chce być liderem polskiej dystrybucji FMCG

Udostępnij artykuł

Ma się rozwijać organicznie oraz poprzez fuzje i połączenia. Takie plany przedstawił nowy zarząd Tradisu. Po niezrealizowaniu przez Eurocash umowy inwestycyjnej dotyczącej połączenia spółek, zarząd Tradisu przystąpił do kontynuowania przyjętej w ubiegłym roku strategii. Samodzielnie chce zapewnić polskim kupcom perspektywę dynamicznego rozwoju, atrakcyjne warunki współpracy handlowej i perfekcyjny serwis. W najbliższym czasie grupa chce się intensywnie rozwijać, zarówno organicznie, jak i przez przyłączanie kolejnych podmiotów. Zarząd Tradisu już wznowił zawieszone ze względu na umowę inwestycyjną rozmowy z firmami, które chciały dołączyć do grupy. Negocjuje głównie z dystrybutorami regionalnymi. W ubiegłym tygodniu podpisał List Intencyjny dotyczący nabycia aktywów hurtowych toruńskiej spółki Nadwiślanka – teraz czeka na zgodę UOKiK na koncentrację.

Tradis poprawia także kompletność oferty dla sklepów, poszerzając asortyment o kolejne, testowane wcześniej kategorie, które dotychczas były niedostępne lub zbyt słabo reprezentowane, i reorganizuje sieć dystrybucji. W ten sposób chce jeszcze efektywniej zarządzać zapasami, skrócić czas dostaw i pilnować ich terminowości. Wszystko po to, by jak najpełniej zaspokajać potrzeby detalistów i pozyskiwać ich lojalność.

– Nasi klienci wykazali się wyrozumiałością i lojalnością kontynuując współpracę z grupą dystrybucyjną Tradis, mimo niepewności związanej z perspektywą połączenia z Eurocash. Tuż po podpisaniu umowy inwestycyjnej widzieliśmy pewną ostrożność wśród detalistów, jednak im bardziej perspektywa połączenia się oddalała, tym bardziej nasi klienci otwierali się na dalszą współpracę. W sierpniu, kiedy okazało się, że Eurocash nie zrealizował transakcji i umowa nie obowiązuje, zanotowaliśmy rekordowe obroty. Tę tendencję chcemy utrzymać – mówi Kazimierz Mars, prezes zarządu Tradisu.

Grupa będzie także umacniać pozycję swoich sieci franczyzowych, które mają się rozwijać w ramach swoich formatów. Dziś sieci franczyzowe działające w ramach grupy dystrybucyjnej Tradis liczą ponad 4 100 placówek. Jednak w najbliższych tygodniach spółka chce uzupełnić swoją ofertę franczyzową o koncept skierowany do nowej grupy klientów.

Tradis rozwija również współpracę w ramach PSD z kolejnymi spółdzielniami partnerskimi. Teraz z grupą współpracują 63 spółdzielnie, zarządzające ponad 520 sklepami. Spółdzielcy i PSD właśnie wprowadzili na rynek wspólną sieć sklepów Gama, która do grudnia będzie liczyła co najmniej 25 placówek, a w przyszłym roku powiększy się o minimum 50 kolejnych lokalizacji. Tylko we wrześniu Gama pojawi się m.in. w Kołobrzegu, Pruszczu Gdańskim, Dobrym Mieście i Pułtusku

Grupa dystrybucyjna cały czas pracuje nad pozyskiwaniem nowych klientów oraz utrzymywaniem lojalności obecnych. Tradis chce być silnym i rzetelnym partnerem dla niezależnych detalistów, gwarantującym atrakcyjne warunki współpracy i najlepszą na rynku ofertę. Spółka wdrożyła nową politykę handlową. Premiuje lojalność i chęć zacieśniania współpracy – detaliści, którzy zdecydują się na stalą, bliską współpracę otrzymują lepsze warunki handlowe i dodatkowe bonusy.

W I półroczu 2011 r. grupa dystrybucyjna Tradis wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 2,58 mld zł, jest to wynik wyższy o 8,5 proc.  w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł 26,5 mln zł, co daje wzrost o 12,7 proc. w porównaniu do I półrocza roku 2010. Wyniki świadczą o konsekwentnym umacnianiu pozycji Tradisu jako kompleksowego dostawcy towarów FMCG do sklepów ogólnospożywczych.

Grupa dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny cash&carry i centra dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Wśród współpracujących ze spółką sieci znajdują się: sieci franczyzowe, PSD wraz ze spółdzielniami Społem, stowarzyszenia kupieckie oraz supermarkety. Tradis specjalizuje się w obsłudze sieciowych punktów sprzedaży, których liczba wynosi już ponad 10 000, w tym aż 8 800 dla sieci powyżej 100 sklepów. Spółka jest również kluczowym dostawcą do ponad 1 400 sklepów stacji Orlen i Bliska.

Badania potwierdzają, że placówki Tradisu cieszą się dużą lojalnością klientów. Jakość dostaw bardzo dobrze ocenia aż 90 proc. ankietowanych, natomiast terminowość 81 proc. respondentów. Dowodem na potwierdzenie najwyższej jakości usług, jakie oferuje Tradis, jest przyznanie przez klientów nagrody „Złoty Paragon” w kategorii „Lider dystrybucji FMCG”. Właścicielem Tradisu jest grupa handlowa Emperia.