Nadwiślanka od 1989 roku działa w zakresie hurtowej sprzedaży artykułów FMCG na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Posiada największą w województwie kujawsko-pomorskim halę sprzedażową, gdzie na powierzchni 4,5 tys. m2 oferuje ponad 7 000 produktów. Obiekt wyposażony jest także w chłodnię o powierzchni 660 m2. Nadwiślanka prowadzi sprzedaż samoobsługową oraz z dowozem do klientów. Jej klientami są sklepy, hurtownie, punkty gastronomiczne, instytucje publiczne oraz prywatne firmy. W 2010 roku obroty z działalności hurtowej spółki wyniosły ponad 71 mln zł.
– Od 22 lat Nadwiślanka samodzielnie prowadzi działalność hurtową w zakresie dystrybucji artykułów spożywczych. W latach 90-tych rozpoczął się w Polsce proces integracji w naszej branży. Uczestniczyliśmy w nim tworząc z partnerami stowarzyszenia i grupy zakupowe. Współpracowaliśmy również aktywnie z Emperią i Tradisem. Poznaliśmy organizację i ludzi. Zdajemy sobie sprawę, że proces koncentracji rynku dystrybucji towarów konsumpcyjnych jest nieunikniony. Chcemy w nim uczestniczyć, by nasza dotychczasowa działalność była kontynuowana w ramach silnej grupy dystrybucyjnej z korzyścią dla naszych klientów – mówi Antoni Pankiewicz, prezes zarządu spółki Nadwiślanka.
– Podpisanie listu intencyjnego dotyczącego nabycia aktywów hurtowych Nadwiślanki jest elementem realizacji strategii grupy dystrybucyjnej Tradis, której celem jest pozycja lidera polskiej dystrybucji FMCG. Planujemy intensywny rozwój organiczny i zapraszamy do naszej grupy inne polskie firmy. Wznowiliśmy zawieszone ze względu na umowę inwestycyjną rozmowy z firmami, które chciały dołączyć do Tradisu. Przyłączenie działalności hurtowej Nadwiślanki będzie pierwszym ich efektem, kolejnych spodziewam się w perspektywie najbliższych kilku miesięcy – mówi Kazimierz Mars, prezes zarządu Tradis Sp. z o.o.
Grupa dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny cash&carry i centra dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Wśród współpracujących ze spółką podmiotów znajdują się: sieci franczyzowe, PSD wraz ze spółdzielniami Społem, stowarzyszenia kupieckie oraz supermarkety. Tradis specjalizuje się w obsłudze sieciowych punktów sprzedaży, których liczba wynosi już ponad 10 tys., w tym aż 8800 dla sieci powyżej 100 sklepów. Spółka jest również kluczowym dostawcą do ponad 1400 sklepów stacji Orlen i Bliska.
Badania potwierdzają, że placówki Tradisu cieszą się dużą lojalnością klientów. Jakość dostaw bardzo dobrze ocenia aż 90 proc. ankietowanych, natomiast terminowość – 81 proc. respondentów. Dowodem na potwierdzenie najwyższej jakości usług, jakie oferuje Tradis, jest przyznanie przez klientów nagrody „Złoty Paragon” w kategorii „Lider dystrybucji FMCG”.
Właścicielem Tradisu jest grupa handlowa Emperia. Inwestycja związana z nabyciem aktywów toruńskiej spółki zostanie sfinansowana ze środków własnych Tradisu.