Badania wykazały również, że placówki Tradisu cieszą się dużą lojalnością klientów – zdecydowana większość odwiedza je cyklicznie od lat, a ponad 33 proc. z badanych respondentów robi zakupy wyłącznie w tych hurtowniach.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników najnowszych badań. Lojalność naszych klientów na poziomie deklarowanym jest bardzo wysoka. Ponadto, w wielu aspektach, nasze placówki są znacznie wyżej oceniane od konkurencji – Makro, Selgros czy Eurocash. Z badań wyciągamy także wnioski odnośnie obszarów, które wymagają dopracowania. W tym zakresie klienci wskazywali głównie ceny i promocje. Są to pola, na których bardzo trudno zadowolić Polaków, co nie oznacza, że nie będziemy próbowali – ocenia Dariusz Kalinowski, członek zarządu Tradis.
W przeprowadzonym badaniu ocenie poddano: asortyment oferowany przez hurtownie Tradisu, obsługę klienta, ceny i promocje, rozwiązywanie problemów, a także ogólne wrażenie na temat hal sprzedażowych. W badaniu uczestniczyło 1603 losowo wybranych klientów, którzy oceniali powyższe obszary prowadzonej przez firmę działalności na tle konkurencji. Ankiety zrealizowano telefonicznie i w halach cash&carry w okresie sierpień-wrzesień 2010.
Tradis zamierza zdobyć pozycję lidera polskiego rynku dystrybucji FMCG w ciągu najbliższych kilku lat. Głównym założeniem strategii prezentowanej przez spółkę jest intensywny rozwój organiczny i aktywny udział w konsolidacji rynku handlu hurtowego.