Wprowadzone innowacje obejmują m.in.: procesy przyjmowania zamówień i zarządzania dostawami, systemy podnoszenia efektywności centrów dystrybucyjnych oraz inwestycje we flotę samochodów i wózków. – Celem tych działań było poszerzenie sieci dystrybucyjnej Tradisu tak, by przez nowoczesne centra dystrybucji i oddziały cash&carry móc docierać z ofertą do naszych klientów w całym kraju – tłumaczy Dariusz Kalinowski.
Rezultatem udoskonalania systemów logistycznych jest redukcja kosztów prowadzonej przez spółkę działalności. Oszczędności finansowe związane są głównie z implementacją nowoczesnych i efektywnych procedur zarządzania dostawami oraz wdrażaniem coraz bardziej precyzyjnych systemów pomiaru efektywności we wszystkich ogniwach łańcucha dostaw.
Wcześniej Tradis skupiał się na integracji segmentu dystrybucji. Jednym z głównych celów tego procesu była możliwość sprawnej obsługi dużych, ogólnopolskich podmiotów. Zwieńczeniem tych działań było podpisanie w czerwcu 2010 roku umowy handlowej z PKN Orlen.
– Umowa z PKN Orlem to przykład wykorzystania skali Tradisu do współpracy z dużymi podmiotami, prowadzącymi działalność detaliczną na terenie całego kraju. Ogromne znaczenie ma tu nowoczesny system elektronicznych zamówień, który Tradis wykorzystuje już od kilku lat oraz doświadczenie w obsłudze serwisowej, z dowozem do klienta. Taki sposób współpracy stanowi obecnie 80 proc. działalności dystrybucyjnej naszej spółki – podsumowuje Dariusz Kalinowski.