First Data Polska, instalująca na stacjach paliw terminale obsługiwane przez Polcard, w ciągu ostatnich kilku lat zanotowała 34 proc. przyrost liczby obsługiwanych urządzeń. – Już w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych większość liczących się stacji benzynowych posiadała terminale. Obecny wzrost nie jest więc nadrabianiem braków, a normalnym rozwojem branży paliwowej – budowaniem nowych stacji oraz docieraniem płatności kartowych do naprawdę małych miejscowości – uważa Janusz Diemko.
W 2010 r. First Data sukcesywnie uatrakcyjniała swoją ofertę. – Przykładami innowacyjnych, oferowanych przez nas rozwiązań, jest wprowadzenie w drugiej połowie bieżącego roku dwóch nowych usług dla koncernu PKN Orlen. Są to usługa DCC oraz cash back. Usługa DCC umożliwia dokonanie płatności kartą w walucie kraju pochodzenia karty i jest skierowana do osób posługujących się w Polsce zagranicznymi kartami płatniczymi. Cash back umożliwia wypłatę gotówki przy okazji transakcji zakupu – wylicza prezes First Data Polska.
W 2010 roku First Data zainstalowała około 20 tysięcy nowych urządzeń, głównie terminali i PIN-padów. Tym samym zwiększyła udział w rynku z 44,5 proc. do ok. 47 proc. Aktualnie firma obsługuje prawie 100 tysięcy urządzeń do rozliczania transakcji kartowych, z czego 70 tysięcy to terminale, a ok. 20 tysięcy to PIN-pady. Liczba rozliczonych transakcji w 2010 r. wzrosła o 20 proc.