Usługi pozapaliwowe są ważne dla Orlenu

Udostępnij artykuł

– PKN Orlen sukcesywnie rozwija swoją ofertę bistro cafe i stop cafe na stacjach własnych. W najbliższym czasie koncern planuje udostępnić ofertę gastronomiczną również stacjom działającym na zasadzie franczyzy. Obecnie spółka jest w trakcie ustaleń i opracowywania warunków współpracy z franczyzobiorcami – informuje Marek Podstawa.

– Zmiany tendencji rozwoju w segmencie pozapaliwowym widać również przy okazji planowania powierzchni sprzedażowych nowych stacji. Trendy ostatnich lat wskazują, że powierzchnia sklepu stopniowo się zwiększa. Dotyczy to oczywiście stacji Premium, gidze oferta dla konsumenta jest szersza i wciąż wzbogacana o nowe elementy – dodaje dyrektor sieci sprzedaży detalicznej PKN Orlen .

Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu detalicznego w Polsce funkcjonuje obecnie ponad 6 700 stacji paliw (dane za I kwartał 2010 r.). Niezmiennie liderem pod względem liczby stacji pozostaje PKN Orlen, który posiada niemal 1 700 stacji. Na drugim miejscu, jeżeli chodzi o wielkość sieci, znajduje się koncern BP, w którego barwach działa prawie 400 obiektów. Tuż za BP znajduje się Shell, który posiada ponad 380 stacji paliw. Na dalszych miejscach plasują się: Grupa Lotos i Statoil.

PKN Orlen S.A. to jedna z największych korporacji przemysłu naftowego w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza siedmioma rafineriami – w 2008 r. łączny przerób ropy naftowej w Grupie ORLEN przekroczył 28 mln ton. Orlen posiada największą w Europie Centralnej sieć stacji paliw zlokalizowaną w Polsce, Niemczech, Czechach i na Litwie. Na terenie Polski działa 1691 stacji paliw tej grupy.