Warning i Princ: czym karmić klientów

Udostępnij artykuł

Niemiecka firma The Retail Marketeers zajmuje się opracowywaniem konceptów sklepowych i gastronomicznych. Jej dyrektor przedstawił systemy opracowane przez firmę: Coffee Jungle, Pizza Jungle, Viva la Wurst i Best of Bakery. Christian Warning podkreślał, że dobrze opracowana gastronomia na stacji paliw to znacznie więcej, niż oferowanie klientowi tradycyjnej „bułki z parówką”.

– Po pierwsze liczy się produkt, dlatego zdecydowaliśmy się zaoferować Niemcom przekąski, które lubią najbardziej – pizzę i kiełbaski, czyli wursty. Sprzedawanie produktów odmrażanych z głębokiego mrożenia wpływa na niskie ceny, a innowacyjny design stoisk i nowoczesne technologie, takie jak szybkie grille – na ułatwienia w handlu – przekonywał Christian Warning. Podkreślał też, jak dobry wpływ na sprzedaż jedzenia na stacjach mają tworzenie i promowanie zestawów („meal deals”), lokalizacja w punktach o dużym natężeniu ruchu i skupienie personelu na kliencie, które jest jego zdaniem kluczem do sukcesu.

Martin Princ, area development manager firmy Subway na naszą część Europy podkreślał dodatkowe atuty swojej sieci. – Jest to najlepiej oceniana w porównaniu do konkurencji z segmentu QSR sieć franczyzowa. Do jej atutów należą: elastyczność przy dostosowywaniu do lokalizacji, świeżość jedzenia, szeroki wybór i wysoka jakość składników – przekonywał Martin Princ.

Martin Princ przedstawił również niestandardowe lokalizacje punktów franczyzowych Subway. Wśród możliwych lokalizacji wymienił lotniska, szpitale, parki rozrywki, dworce kolejowe, bazy wojskowe czy uniwersytety, ale przede wszystkim stacje paliw i parkingi dla ciężarówek. – Nietradycyjna restauracja Subway jest zlokalizowana w miejscu, gdzie już świadczone są jakieś usługi i stamtąd czerpie bazę klientów. Skutkuje to relacją obustronnej korzyści – przekonywał Martin Princ.

Przedstawił też jedną z ponad 1,1 tys. nietradycyjnych lokalizacji Subwaya poza Stanami Zjednoczonymi – a zarazem pierwszą w Polsce. Jest to restauracja właśnie na stacji benzynowej, a konkretnie na BP w podkatowickich Pyrzowicach. Jak podkreśla Martin Princ, Subway prowadzi więcej restauracji przy stacjach benzynowych, sklepach convenience i parkingach dla ciężarówek, niż jakikolwiek jego konkurent z branży restauracji szybkiej obsługi.