Wzrost sprzedaży FMCG na stacjach paliw

Udostępnij artykuł

– Sklepy convenience w Polsce są częścią rynku rozwijającą się coraz szybciej. Do tradycyjnie zaliczanych do tego segmentu stacji benzynowych dołączają coraz liczniejsze sieci sklepów małoformatowych rozwijających się głównie na zasadach franczyzy. W obliczu rosnącej konkurencji, rosnących cen paliw i skłonności konsumentów do porównywania cen, stacjom benzynowym jest coraz trudniej walczyć o klienta – dodaje analityk.

– Zmiany w strukturze sprzedaży są najbardziej widoczne właśnie w przypadku alkoholi i papierosów.
W porównywanych okresach papierosy zyskały blisko 6 pproc. udziałów w wartości sprzedaży, podczas gdy alkohole odnotowały spadek udziałów o prawie 5 pproc. Udziały pozostałych grup produktowych pozostają na stabilnym poziomie i nie ma żadnych znaczących zmian w tym obszarze. Warto tutaj także dodać,
że alkohole to jedyna grupa produktowa, która odnotowała znaczny spadek sprzedaży wynoszący blisko
-3 proc. w okresie grudzień 2009 – lipiec 2010 porównując z analogicznym okresem rok wcześniej. Spadek sprzedaży alkoholu sterowany jest przede wszystkim malejącą sprzedażą wódki, której sprzedana wartość spadła w tym okresie o prawie 10 proc. – dodaje Maciej Rzentarzewski.