Segment sprzedaży produktów pozapaliwowych na stacjach jest coraz ważniejszy. Klienci coraz chętniej robią zakupy przy okazji tankowania za paliwo. Jednym z najczęściej kupowanych produktów są właśnie odświeżacze powietrza – według danych firmy badawczej Nielsen, stacje paliw są jednym z ważniejszych kanałów dystrybucji odświeżaczy samochodowych. Ich udział w sprzedaży odświeżaczy wynosi ponad 40 proc.
Dlaczego zapachy sprzedają się świetnie właśnie na stacjach paliw? – Stacja benzynowa to obecnie nie tylko miejsce, gdzie tankujemy paliwo. Na stacjach paliw kierowca może zakupić podstawowe produkty spożywcze, napoje, prasę, wypić kawę. To także doskonałe miejsce do zakupu kosmetyków samochodowych i zapachów – tłumaczy Norbert Troczyński z firmy MTM Industries, producenta zapachów dla aut.
Zdaniem Krzysztofa Zimnego z firmy Areon Polska, która jest producentem i importerem odświeżaczy, stacja paliw to najlepsze miejsce do sprzedaży zapachów samochodowych. – To miejsce, gdzie jedziemy specjalnie dla samochodu aby dolać paliwa, tam też więc powinny być dostępne wszystkie produkty, które można zakupić dla samochodu, dlatego odświeżacze samochodowe sprzedają się na stacjach paliw najlepiej – zauważa Krzysztof Zimny.