W I półroczu 2009 roku zużycie benzyn silnikowych wyniosło z kolei 3 016 tys. m sześc. Zgodnie z prognozami POPiHN konsumpcja krajowa paliw ciekłych uległa w I półroczu 2010 zwiększeniu, jednak wzrosty zapotrzebowania rynku okazały się nieco odmienne od zakładanych. Zgodnie z przewidywaniami wzrosło zużycie oleju napędowego i to w tempie wyższym niż osiągnięty w kraju PKB. Spodziewano się również wzrostu konsumpcji benzyn silnikowych, ale tu ze względu na długą zimę, powodzie i relatywnie wysokie ceny nie osiągnięto zakładanego poziomu przyrostu, a wręcz zanotowano spadki.
Łączna konsumpcja paliw ciekłych kontynuowała trend wzrostowy osiągając wynik lepszy od pierwszego kwartału 2010 o trzy punkty procentowe. Przyrost osiągnięty został dzięki wzrostowi zapotrzebowania na olej napędowy na poziomie 5 proc. Wyraźny, 4-procentowy spadek zanotowano w przypadku konsumpcji benzyn silnikowych, choć w stosunku do I kwartału 2010 jest to i tak obniżenie spadku dynamiki konsumpcji o 2 punkty procentowe.
Ogółem konsumpcja czterech głównych gatunków paliw (BS, ON, LPG, LOO) była na poziomie
nieznacznie wyższym (1,4 proc.) od konsumpcji w I półroczu 2009, przy czym szeroko
rozumiany import tych paliw zaspokaja 29 proc. potrzeb – przy 33 proc. w I półroczu 2009.