Mimo trudnej sytuacji rynek powinien się rozwijać

Udostępnij artykuł

Jak ocenia Pan aktualną sytuację na polskim rynku AdBlue?
Mamy za sobą dobry rok. Utrzymująca się dobra koniunktura w gospodarce sprzyjała przewozom, a w konsekwencji sprzedaży AdBlue. Trochę „pomogła” również łagodna zima, przez co wynik IV kwartału był lepszy niż w analogicznych okresach ubiegłych lat. Poza tym firmy transportowe wciąż inwestują w wymianę taboru na nowocześniejszy (tj. spełniający normy Euro 5 i 6) i liczymy że ta tendencja utrzyma się, m.in. z powodu wdrożenia systemu „elektronicznego myta” opartego na progresywnych opłatach w zależności od negatywnego wpływu pojazdu na środowisko.

Czy Kruse Polska zalicza ubiegły rok 2011 do udanych?
Zdecydowanie tak chociaż zdajemy sobie sprawę, że częściowo jest to efekt dobrej koniunktury w chemii. Ale podkreślamy nasz wkład pracy. Znacząco zwiększyliśmy sprzedaż AdBlue – naszego głównego produktu, nawiązując współpracę z wieloma nowymi firmami. Pracowaliśmy również nad rozwojem naszej drugiej, ważnej aktywności, tj. dystrybucji produktów chemii bazowej. Przy okazji serdecznie dziękujemy wszystkim naszym partnerom za współpracę i zaufanie, wierzę że czeka nas kolejny, udany rok.

Świadkami jakich działań spółki będziemy w bieżącym roku?
Chcemy umocnić czołową pozycję na rynku dystrybucji AdBlue. Nie myślimy tu tylko o celu ilościowym, ale także o poszerzeniu oferty systemów dystrybucyjnych. Nasz drugi cel to dalszy rozwój dystrybucji innych produktów chemicznych, m.in. poprzez optymalizację dostaw w ramach Grupy. Grupa Kruse to jeden z większych dystrybutorów w Niemczech, posiada biura i magazyny w wielu lokalizacjach w Europie. Prowadzimy w tym celu rozmowy, pierwsze pozytywne efekty już wystąpiły w 2011 roku, teraz czas na kolejny krok.

Czego Kruse spodziewa się po 2012 roku?
Praktycznie cały 2011 rok nie był stabilny, trudno więc spodziewać się w najbliższych kwartałach znaczącej poprawy. Tym bardziej, że wciąż tli się zagrożenie wewnątrz Unii. Ogólnie spodziewamy się spowolnienia gospodarczego, ale nie zakładamy poważnego załamania. 2,5-3,0% wzrost PKB to wynik wciąż imponujący na tle innych gospodarek europejskich. Obawiamy się mocnych wahań kursów walut, co obciąży znaczącym ryzykiem handel zagraniczny oraz dalej rosnących cen paliw płynnych. Liczymy jednak, że ominie nas poważny, strukturalny kryzys, jakiego doświadczyliśmy w latach 2008-2009.

Czy AdBlue w najbliższej przyszłości stanie się niezbędnym produktem na stacjach? Które obiekty powinny rozważyć możliwość dystrybucji dodatku?
Praktycznie każda stacja może oferować AdBlue (np. w małych kanistrach), nie każda jednak uzyskiwać będzie satysfakcjonujące rezultaty ze sprzedaży. Zdecydowanie zależy to od lokalizacji. Bezwzględnie każdy obiekt położony przy trasach z dopuszczonym ruchem „ciężkich” pojazdów powinien rozważyć sprzedaż roztworu. Szczególnie uzasadniona może być w takim przypadku inwestycja w zbiornik dystrybucyjny, ale analiza opłacalności powinna obejmować także „otoczenie” obiektu, czyli wygodny dojazd, miejsce manewrowe, parking, gastronomię…
 

Czy są wymagane pozwolenia na sprzedaż AdBlue?
Sprzedaż Adblue nie wymaga uzyskiwania „urzędowych” pozwoleń. Jest to jednak produkt licencjonowany, wysokojakościowy, o wysokiej czystości. Wymagane jest więc zachowywanie określonych standardów przewozu i przechowywania, praktycznie na wszystkich etapach dystrybucji, od opuszczenia przez produkt bramy producenta do ostatecznego odbiorcy.

Co wyróżnia ofertę Kruse spośród innych ofert?
Wiele istotnych elementów. Mamy duże doświadczenie wynikające z wieloletniej obecności na rynku polskim i skali działania. Należymy do niemieckiej Grupy Kruse, która jest czołowym dostawcą AdBlue w Europie – oferta jest znana pod marką własną lub marką „BlueSky”. Mamy także przyjemność współpracować z czołowymi przedstawicielami tego segmentu rynku, zarówno po stronie dostawców jaki i nabywców. Stawiamy także na jakość obsługi klientów. Przede wszystkim działamy przez przedstawicieli handlowych, gdyż preferujemy bezpośredni kontakt z odbiorcą. Staramy się oferować kompleksową obsługę, tj. nie tylko sprzedaż AdBlue, ale także rozwiązania uzupełniające jak systemy dystrybucyjne i fachowe doradztwo techniczne.

Kilka słów na zakończenie?
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą i stroną internetową www.krusechemia.pl.  Życzymy wszystkim udanego roku 2012 i liczymy na owocną współpracę!