Stosowanie w najnowszych samochodach koncernu GM olejów silnikowych bez aprobaty dexos2 może obniżyć osiągi silnika lub poważnie go uszkodzić, a wówczas naprawa Waszego auta będzie realizowana poza warunkami gwarancji producenta. Zobaczmy zatem jak sprawdzić, czy olej silnikowy posiada licencję GM dexos2 na przykładzie Mobil 1 ESP 0W-40. Na przedniej etykiecie oleju znajduje się ikona dexos2, a na tylnej alfanumeryczny kod licencyjny o długości jedenastu znaków. W przypadku oleju Mobil 1 ESP 0W-40 jest nim GB1A0917015. Innym sposobem na sprawdzenie, czy olej posiada licencjonowaną aprobatę GM jest wizyta na stronie internetowej koncernu, gdzie znajduje się wykaz certyfikowanych środków smarnych. Jeżeli olej nie znajduje się na liście i nie posiada zastrzeżonych oznakowań na etykiecie, odradza się jego stosowanie w najnowszych modelach aut GM. Nawet jeśli w materiałach lub na etykiecie producent oleju deklaruje spełnianie normy dexos2. Oleje reklamowane jako „spełniające wymagania”, „zgodne z” lub „zatwierdzone do stosowania według” specyfikacji dexos nie posiadają aprobaty dexos. Produkty podobne z wyglądu i nielicencjonowane, których oznakowanie na etykiecie z przodu nie zawiera symbolu dexos ani znaku handlowego, nie są zgodne pod względem standardów jakościowych z aprobatą dexos.
Olej Mobil 1 ESP 0W-40 przeszedł przez bardzo wymagające procedury testowe GM, które wykraczają poza obecne oczekiwania przemysłu motoryzacyjnego oraz bazują na kryteriach technicznych jakości wyższych od obowiązujących standardów. Przyznanie olejowi Mobil 1 certyfikatu dexos2 potwierdza bardzo dobre właściwości tego produktu. Specyfikacja dexos2 jest zgodna z wcześniejszymi GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025 i w większości samochodów GM wyposażonych w silniki benzynowe lub Diesla można używać środki smarne z aprobatą dexos2, takie jak nowy Mobil 1. Oleje niskopopiołowe Mobil 1 ESP (Emission System Protection) charakteryzuje niski poziom popiołu siarczanowego (SA), fosforu (P) oraz siarki (S). Mobil 1 ESP 0W-40 zmniejsza ilość osadów, które mogą zatkać filtr, a nawet uszkodzić silnik. Dzięki temu olej zapewnia lepsze warunki pracy silnika, wydłużając żywotność filtrów redukujących emisję spalin.
Mobil 1 ESP 0W-40 został opracowany z wykorzystaniem nowoczesnych komponentów, które są w pełni kompatybilne z filtrami cząstek stałych DPF oraz katalizatorami trójdrożnymi CAT. Zapewnia doskonałą sprawność i ochronę silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Niskopopiołowy Mobil 1 ESP 0W-40 jest zalecany do wszystkich nowoczesnych silników samochodowych. Olej jest szczególnie przydatny do zastosowania w ekstremalnych warunkach eksploatacji oraz wszędzie tam, gdzie wymagane lub wskazane są oleje nie tylko w klasie lepkości SAE 0W-40, ale także w klasie SAE 5W-40 oraz w warunkach eksploatacji, w których konwencjonalny olej często nie zdaje egzaminu.
Wśród olejów Mobil posiadających aprobatę dexos2 znajdują się również niskopopiołowe oleje Mobil Super 3000 XE 5W-30 i Mobil Super 3000 Formula G 5W-30. Mobil Super 3000 XE 5W-30 został opracowany z myślą o przedłużeniu żywotności i utrzymaniu wydajności systemu redukcji emisji spalin w samochodach z silnikami Diesla, jak i benzynowymi. Sprawdza się w szerokim zakresie temperatur oraz chroni silnik przed gromadzeniem się osadów i szlamu. Mobil Super 3000 Formula G 5W-30 dba o skuteczną pracę filtrów cząstek stałych w silnikach Diesla oraz katalizatorów w silnikach benzynowych. Pozwala również ograniczyć zużycie paliwa redukując tarcie. Można go stosować zarówno w samochodach osobowych i lekkich pojazdach użytkowych z silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi silnikami Diesla.