Moya coraz bliżej założonego celu

Wielkimi krokami zbliżamy się do realizacji naszego ambitnego celu, który postawiliśmy sobie cztery lata temu – skomentował na łamach publikacji „Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2018” Paweł Grzywaczewski, członek zarządu Anwim.

Bieżący rok zamierzamy zamknąć liczbą co najmniej 200 stacji, a kolejny zakończyć z 250 placówkami działającymi w barwach Moya. By temu sprostać uważnie obserwujemy zarówno cały polski rynek, jak i trendy, wyznaczające dalsze perspektywy.

Ostatnie 12 miesięcy było dla nas bardzo intensywne. Drugą połowę ubiegłego roku zaczynaliśmy z liczbą 143 stacji, a na początku lipca 2018 roku mieliśmy o 35 placówek więcej, czyli 178. Te liczby zagwarantowały nam miano najszybciej rozwijającej się sieci stacji paliw w Polsce, a jednocześnie pokazują, że w żadnym wypadku nie zwalniamy tempa rozwoju. Wręcz przeciwnie – chcielibyśmy je nawet zwiększyć, dlatego większość swoich obecnych działań koncentrujemy na dołączaniu do sieci nowych placówek, zarówno własnych jak i franczyzowych.

Okres od lipca zeszłego roku był dla nas jednocześnie bardzo istotny pod względem przyłączania do sieci kolejnych placówek w lokalizacjach kluczowych dla transportu. Stacje franczyzowe pojawiły się w Radomsku i Cieszynie, a własne w Szczecinie (niedaleko przejścia granicznego w Kołbaskowie) i w Słubicach. Obie są na swój sposób wyjątkowe i innowacyjne. Stacja w Szczecinie otwarta w październiku ubiegłego roku to pierwsza w naszej sieci placówka hybrydowa – oferuje zarówno pełną obsługę klienta detalicznego i flotowego, czyli możliwość szybkiego tankowania kilku pojazdów TIR jednocześnie oraz sklep z naszym konceptem gastronomicznym. Natomiast obiekt w Słubicach (kolejny w tej lokalizacji) to stacja automatyczna, wyróżniająca się tym, że do dyspozycji kierowców jest również sklep z podstawową ofertą gastronomiczną oraz waga samochodowa. Konsekwentnie staramy się rozszerzać wachlarz usług dedykowanych segmentowi floty – w połowie lipca powiększyliśmy portfolio kart akceptowanych na wszystkich stacjach Moya o karty operatorów Diesel24 i CRT Partner.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2018 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Flota to dla nas oczywiście bardzo istotny segment, jednak równie silnie pracujemy nad rozwojem i udoskonalaniem oferty dla klientów detalicznych. Pracujemy nad tym, by coraz więcej naszych stacji było w miastach, bo to pozwala nam znacząco zwiększać zasięg oraz budować świadomość marki. W połowie zeszłego roku otworzyliśmy kilka stacji własnych na Śląsku (w Siemianowicach Śląskich, Katowicach, Świerklanach, Sosnowcu), a w kolejnych miesiącach Moya pojawiła się w Żyrardowie, Białymstoku, Opolu, Dębicy. Pod kątem wzmacniania wizerunku istotne są również miejsca typowo turystyczne. Jednym z nich jest największy w Polsce park rozrywki – Energylandia, obok którego otworzyliśmy stację własną pod koniec zeszłego roku. Staraliśmy się, by stacja w Zatorze, bo o niej mowa, była jak najbardziej dostosowana do potrzeb kierowców podróżujących z rodziną. Wyróżnia ją bogata oferta gastronomiczna naszego konceptu Pizza & Caffe Moya oraz rozbudowane strefy wypoczynku – jedna wewnątrz, druga na zewnątrz. Obiekt jest również wyjątkowo przyjazny dzieciom, które mają do dyspozycji kącik zabaw.

Przytoczone przykłady stacji w Szczecinie, Zatorze czy Słubicach pokazują, że ten rok przyniósł nam także wiele nowości. Nie boimy się eksperymentować i ciągle szukamy nowych rozwiązań, które zarówno przyciągną nowych klientów, jak i sprawią że ci obecni będą wracać jeszcze chętniej. Biorąc pod uwagę wyniki sprzedaży paliw na naszych stacjach, wygląda na to, że nasze działania zmierzają w dobrym kierunku. Wzrosty rok do roku (czerwiec 2017 – czerwiec 2018) wynoszą kilkanaście procent, znacząco przekraczając średnią dla rynku.

Zdajemy sobie także sprawę, że takie wyniki są kwestią konsekwentnych działań. Dlatego w dalszym ciągu będziemy koncentrować się głównie na realizacji założeń strategicznych, tak by do końca przyszłego roku na sieć Moya składało się 250 stacji. Z tego względu zdecydowaliśmy się na pozyskanie dodatkowego kapitału na rozwój i podpisaliśmy list intencyjny na zakup znaczącego mniejszościowego pakietu akcji Anwim przez Polish Enterprise Fund VIII, fundusz private equity zarządzany przez Enterprise Investors. Pomoże nam to osiągnąć nie tylko najbliższy założony cel, ale także kolejny długofalowy, czyli posiadanie 350 stacji do końca 2023 roku.

Komentarz pana Pawła Grzywaczewskiego ukazał się na łamach specjalnego wydania magazynu właścicieli stacji paliw „Stacja Benzynowa & Convenience Store” pt. „Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2018”.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.